Sensation iPad app valt in de smaak bij Webby Awards

De iPad applicatie van het dance evenement Sensation heeft onlangs één van de eervolle vermeldingen gekregen bij de Webby Awards, in de categorie Entertainment. De Webby Awards zijn de Oscars van de digitale wereld. De Sensation iPad app is ontwikkeld door Triggertales Amsterdam, een bedrijf van brand developper Rob van Bracht. Official Honoree of The 17th Annual Webby Awards, in de categorie Entertainment, zo luidt de eervolle vermelding die de app kreeg te midden van meer dan duizend inzendingen voor alleen al deze categorie. Daarmee staat het tweemansbedrijf Triggertales van Rob van Bracht zomaar in de Champions League, op gelijke hoogte met eervolle vermeldingen voor onder meer CBSinteractive, Cartoon Network en Nike. In totaal waren er bij de Webby Awards meer dan 11.000 inzendingen uit alle staten van de VS en uit ruim zestig landen.

Een jury om u tegen te zeggen

De jury – de ‘International Academy of Digital Arts & Sciences – bestond uit mensen van grote statuur, waaronder Tumblr-oprichter David Karp, Instagram-medeoprichter Kevin Systrom, oprichtster Arianna Huffington van de Huffington Post Media Group, mede-oprichter Biz Stone van Twitter, zanger David Bowie, Vint Cerf – een van de internetgrondleggers – en zakentycoon Richard Branson (Virgin Media Group). Belangrijke jurycriteria waren, bij ‘mobile’: de content; structuur en navigatie; visueel ontwerp, functionaliteit, interactiviteit en de algemene gebruikerservaring.

Over de Sensation iPad app

Rob van Bracht en Charlotte labee zijn de ontwikkelaars van de Sensation iPad app en werkte nauw samen met videoproducent Corrino. Van Bracht legt uit wat de app bijzonder maakt. “Hij biedt extra content aan de supporters van Sensation, dat inmiddels meer dan 1,7 miljoen bezoekers in ruim 25 landen binnen de poorten heeft gehad. Het concept is gestoeld op veel inside informatie: met de app betreed je de achterkant van het evenement. Er is veel informatie ontsloten die twaalf jaar lang gesloten is gebleven, bijvoorbeeld over de techniek van het evenement. Ook zijn er 12 one-minute edits van 12 jaar Sensation-history gemaakt; daartoe is niet eerder gepubliceerde, ruwe content gere-edit.”

Exclusieve, maar gratis content

Van Bracht – die voor het kwartaalmagazine Mediafacts iPad apps recenseert – wijst ook op andere exclusieve films in de app. “In Belgrado filmden we bijvoorbeeld een optreden van top-DJ Fedde le Grand en in de Amsterdam Arena filmden we danseressen in hun voorbereiding op Sensation; een aantal hing op een hoogte van 7 tot 12 meter, slechts met de heupen bevestigd aan twee staaldraadjes. De app biedt sowieso wereldwijde content: zo staan er acht-uurjournaals uit acht landen in met aankondigingen van de show. In lijn met de filosofie van Sensation is de app gratis: betalen voor het evenement is voldoende, de rest is zoveel mogelijk voor niets verkrijgbaar.” Wil je de iPad-app zelf bekijken? Kijk dan hier!

charlottelabee-mediafacts-sensation-app

bron: http://www.mediafacts.nl/nieuws/nederlandse-ipad-app-sensation-valt-in-de-smaak-bij-webby-awards/